Thursday, January 28, 2016

A 3 legjobb ránctalanító finomság

Ha megőrizné bőre fiatalságát, akkor nem elég a külső ápolás, belülről is el kell látni a megfelelő tápanyagokkal.


A bőr a belső egészség tükörképe, tehát bármi kerül be szervezetünkbe, hatással van a bőrünk minőségére. Az egészséges, kiegyensúlyozott étrend javítja az élettani funkciókat, a bőrben éppúgy, mint bármely másik szervünkben.


Ha nem kapja meg a létfontosságú tápanyagokat, romlik a vér- és oxigénellátása, gyengül a fertőzések elleni védelem, lassul a gyógyulás, és megváltozik a bőr szerkezete, olykor a pigmentációja is.

Bőrtápláló étrend

Önmagában egyetlen tápanyag sem képes üdévé tenni a bőrt. Az egészséghez többféle vitamin és ásványi anyag járul hozzá, ezért fontos a kiegyensúlyozott étrend. Vannak azonban olyan nélkülözhetetlen összetevők, amelyek felvételéről mindenképpl gondoskodnia kell.

A víz  a legfontosabb. Segíti a bőr tápanyagellátását, hidratáltságát, valamint a sejtanyagcsere-termékek eltávozását. Ha nem iszik eleget, kiszáradás léphet fel, és ez látszik a bőrön is.


Általában napi nyolc-tíz pohár víz fogyasztása javasolt, azonban a rendszeres testedzés, illetve számottevő mennyiségű kávé, tea, alkohol fogyasztása esetén - melyeknek vízhajtó hatása van - ennél többet kell inni, hogy fenntarthassa a szervezet optimális víztartalmát.

Az antioxidáns tápanyagok, például a C- és E-vitamin, nélkülözhetetlenek a bőr egészségéhez. Egyes kutatási eredmények arra utalnak, hogy az antioxidáns anyagok gátolják az idő előtti öregedést, sőt, a természetes öregedési folyamatokat is lassítják. Hozzájárulnak a bőr védelméhez a szabadgyökök károsító hatása ellen. Ilyen részecskék keletkeznek a szennyezett levegő, a cigarettafüst, a napfény hatására, de a szervezet normál anyagcsere-folyamatai során is.

Sokféle vitamin, ásványi anyag és egyéb tápanyag van hatással a bőrre, de az alábbiakban felsoroltak különösen fontosak a bőr megfelelő élettani működéséhez. Azt is eláruljuk, miért.


Sárgarépa

Gazdag A-vitaminban, illetve előanyagában, béta-karotinban. Ez a vegyület nélkülözhetetlen a szövetek fejlődéséhez és regenerálásához, a fertőzések leküzdéséhez. Hosszú távú hiányakor a bőr száraz, érdes lesz, és hámlani kezd. Védi a bőrt a napsugárzás káros hatásai ellen. Mivel zsírban oldódó vitaminról van szó, a megfelelő közegről is gondoskodni kell, hogy fel tudjon szívódni.
A kozmetikai ipar az A-vitamin tiszta formáját - a retinolt - a legerősebb ránctalanító vegyületként ismeri.

Egyéb forrásai: máj, vese, tojásfehérje, brokkoli, spenót, sárgabarack, sütőtök.


Kivi

Már napi két kivi elfogyasztásával fedezheti a C-vitamin-szükségletét, amennyiben nem dohányzik. Ha igen, ennek többszörösére van szüksége. A C-vitamin a bőrápolás szempontjából azért különösen fontos, mert nélkülözhetetlen a bőr rugalmasságát adó kollagén keletkezéséhez és regenerációjához. Ezenkívül antioxidáns hatású.
Ha dohányzik, azért van szükséged többre, mert a nikotin semlegesítésében is részt vesz, és a szervezet előbb erre fordítja a bevitt vitamint, és csak utána a felépítő folyamatokra.
Egyéb forrásai: citrusfélék, zöldpaprika, kelbimbó, paradicsom, savanyú káposzta.


Avokádó

A krémes belsejű gyümölcs E-vitamin-tartalma igen jelentős. Ez a vitamin elsősorban a bőr, az idegek, az izmok, a vörösvérsejtek, a vérkeringés és a szívműködés egészségének megőrzésében vesz részt. Szerepe van a száraz bőr hidratálásában is, antioxidáns hatása révén pedig a szabadgyökök visszaszorításával és ellensúlyozásával gátolja az öregedés jeleinek kialakulását. A C-vitamin és a szelén segíti a felszívódását.
Egyéb forrásai: búzacsíraolaj, olajos magvak, édesburgonya.

Forrás:Femina.hu

*

Kémiai hámlasztás

Ezeket a hámlasztókat bátran használhatod otthon, irritáció mentesen. Glikolsavas A kezelés során a 70%-os glikolsavat applikátor seg...